Resultat!

Hej!
Förvarnar om att detta blir ett låååångt inlägg med många bilder! Jag tänkte nämligen visa lite bilder av resultatet av mitt pepparkaksbak men även bilder från helgens tävling! :)
Vi kan börja med tävlingen! Jag var supernervös men väldigt taggad på lördag morgon. I första fysikronden som består av posering där alla tävlande står uppradade på scenen blev jag tvåa. Nästa rond var styrkemoment, chins och dips. Den ronden vann jag, :) vilket jag är väldigt nöjd med!! Nästa rond bestod av att ro så långt som möjligt på 1 minut, jag blev trea med 285 meter. Sista ronden var finalronden och det var ännu en poseringsrond där vi stod uppradade på scenen som ett gäng pepparkaksgummor ;) i den kom jag tvåa igen och slutade som tvåa totalt i tävlingen med endast en ynka poäng mellan mig och ettan! Nästa gång vill jag stå överst på den där jäkla pallen! :) Men jag är otroligt nöjd ändå, det var en rolig, spännande och knasig upplevelse, det är svårt att beskriva känslan av att stå på en scen med strålkastare i ansiktet, insmord med femtielva lager brunfärg, höra folk som hejjar på en, känna spänningen och förväntan backstage där det trängs en hel drös med andra lika bruna och lika nervösa människor, känslan efteråt av att ha gjort något nytt, att ha vågat och satsat och vunnit!
Stämningen på tävlingen var på topp och man träffar en hel hög med glada och trevliga människor som också brinner för träning! Kan det bli bättre? Jag ångrar inte för en sekund att jag bestämde mig för att satsa på den här tävlingen, det har varit en stor utmaning både fyskiskt och psykiskt. Att tävla helt själv och försöka prestera det absolut bästa man kan under några få minuter kräver vilja och självförtroende och jag tror att jag lyckades med just det: att prestera det bästa jag kunde vilket gör att jag känner mig otroligt nöjd och stolt över mig själv! :) Jag älskar utmaningar och tycker, som någon klok sa, att det enda man ska ångra i livet är det man ville göra men INTE gjorde! :)
Varsegod, lite bilder som kanske säger mer än ord?
Jag (2), Emelie (1), och Anna-Lotta (3), bruna och fina på prispallen!
Lite glädje! :)

För att göra en helomvändnig och återgå till pepparkaksbaket så blev detta resultatet:
Minigrisar..
Andra slags pepparkaksgummor! ;)



Glaserade pepperkakor i lite okonventionella former!



Hjärtan och grisar..



Ett pepparkakshus á la Ida, MYCKET glasyr! :)



Pillergöra är bra träning för tålamodet!



Nu luktar det pepparkaka i lägenheten när man kliver in genom dörren!


Idag har jag för första gången i livet startat en surdeg! Om några dagar kommer man kunna börja baka med den istället för jäst, spännande! :) Nu ska jag prova mig på att laga lite fudge och även en cheesecake, det vankas julfika med vännerna i veckan!
Kram på er!
Ida

Kommentarer
Postat av: Ida

Men Herregud Ida vilken kropp du har!!!! Fantastiskt bra jobbat =D STORT STORT grattis igen!!!! Måste ligga sååå mycke hårt jobb bakom en sån tävling, både träning och diet antar jag ;)

Jätte fint pepparkaks bak åxå, du är otroligt duktig på de du gör =D



ha de!

2010-12-07 @ 15:15:57
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Anonym

ALLA pepperkaksgummor var underbart vackra!

Du är SÅ mångsidig Ida!!!! Fortsätt så!

Kram moster Petra



2010-12-07 @ 17:14:26
Postat av: Sofia Näck

Guuud så häftigt och GRATTIS, chins- o dipskvinnan! Du borde ha lite instruktioner för oss i klassen. Typ en klasstävling! Kram

2010-12-07 @ 19:26:55
Postat av: Kicki

Herre min skapare.... Du ser ju ut som en sån där bodybuilder... blir nästan lite rädd. Tur att jag får göda dig lite över jul när du kommer och hälsar på :-) . Synd att inte jag kan hälsa på dig också och äta upp ditt fantastiska fika... mmm... Eller det kanske är bra, här behövs nämligen ingen gödning alls. haha.

Men du, stooooort grattis! jag är mycket mycket stolt över dig "lilla syster" ;-)

2010-12-09 @ 09:59:51
Postat av: Ida

Riktigt fina peppisar och pepparkakshus :O hur har du gjort sådär fint?

2010-12-09 @ 10:13:23
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: idamari

Grattis! Så himla duktig du är och vad roligt att det gick vägen och att du vågade. Jag skulle aldrig våga! Jag beundrar dig. Sen, vad du bakar, jag blir alldeles sockersugen och önskar jag hade tillgång till allt du gör : )

Hoppas du mår bra annars. Kram

2010-12-09 @ 10:39:27
URL: http://idamarithornberg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vilken underbar blogg du har Ida! :) Jag älskar själv att baka och nu fick jag ännu mera sug att pyssla i köket. :) Du var skit duktig på tävligen och det var riktigt jämt mellan oss. Kul att träffa er alla, synd bara att dagen gick så fort :( Ha det bäst! kramkram

2010-12-09 @ 21:52:16
URL: http://metrobloggen.se/emelieulllberg
Postat av: Ida

Tack alla fina vänner! :) Jag blir så glad varje gång jag ser en av era kommentarer! Kramar till Er!!

2010-12-10 @ 09:50:02
URL: http://idaskaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0