Födelsedagskalas!

Idag  fyller Robert år och självklart firades detta med tårta muffins och en massa andra smarriga saker! :) Tårtan började jag med redan igår då såg den ut som en katastrof!
Men med hjälp av lite folie och en natt i kylskåpet gick den faktiskt att använda ändå! Jag spacklade tårtorna med två olika sorters smörkräm (eftersom jag är i experimenttagen så måste man ju prova sig fram! ) Och det andra receptet fick klart godgänt medans det första vart på tok för hårt och jätteklurigt att smeta på tårtan.
Det gick i alla fall bra till slut! Men resultatet blev inte riktigt som jag tänkt mig och det var mycket svårare att täcka en tårta med sugarpaste än jag hade trott!
Blomman gjorde jag för någon vecka sedan men den har hållit jättebra i skafferiet i en plastburk!
Det blev mest bilder idag! :)

Tårtan är en vitchokladmousse, limemousse, jordgubbstårta med chokladbottnar. Smakkombinationen blev en nödlösninge eftersom limemoussen blev mer och mer lättflytande och jag fick hälla den över tårtbottnen till slut så för att få lite mer fyllning i tårtan mosade jag jordgubbar och bredde över! Som tur var verkade de flesta tycka att den var både fin och god och jag är faktiskt lite stolt över min första sugarpastetårta! :)

Ida

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Ida, vilken tårta :D den är nästan för fin för att man ska våga äta av den ;) Du är riktigt riktigt duktig :)

Hoppas Roberts födelsedag blev bra :)

KRAM

2010-03-03 @ 06:02:03
Postat av: Mamma

Vilken underbar tårta. Om det blir över något sätt i frysen så får mor o far smaka då vi kommer ner.

Kramar till er båda!

2010-03-03 @ 08:26:51
Postat av: Anonym

Kära nån...Jag blir helt såld på dina bakverk.

En liten extrainkomst verkar inte helt omöjlig.

Som bankmoster så har du helt rätt beträffande pundet. Den är rekordbillig just nu.Du kan lugnt handla mer.

2010-03-04 @ 18:11:56
Postat av: simone

Så otroligt vackra bakelser :D

2010-03-05 @ 23:42:54
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack så mycket! Nu är det bäst att folk sätter igång och fylla år för jag har så många ideér i huvudet!



Än så länge är mina bakverk gratis, men jag har rekryterat Anna till ett framtida bageri ;)

2010-03-06 @ 20:48:45
URL: http://idaskaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0