Ica -Stig

Nu var det länge sedan jag uppdaterade och lika länge sen jag bakade något. Bakningen har fått stå tillbaka för skola, jobb och annat! Men till helgen blir det andra bullar (och muffins ;) ).
När man inte bakar, pluggar, jobbar eller tränar kan man ägna sig åt annat roligt. Till exempel stretcha Stig i ICA-reklamen, dö-kul tyckte jag, Robert var inte lika imponerad. :) Jag upptäckte ICA-reklamen idag när jag kikade runt på aftonbladet och läste viktiga nyheter som att Jonas tydligen varit otrogen och Maria Montazami fällde en tår på sitt bröllop. Jag har tagit en paus från aftonbladet ett tag eftersom att det är en tidning som bara försöker skrämma upp en så mycket som möjligt, till exempel har jag övervägt att aldrig mer flyga någonstans och absolut inte till något land där det finns hav runtomkring med farliga djur (hajar, maneter osv.) efter att ha läst aftonbladet. Jag som lider av lite hypokondri brukar även hitta en massa nya läskiga sjukdomar där att oroa mig över, till exempel bakterier från kylskåpet som kan äta upp ditt ansikte. Nu har jag utvecklat en ny strategi som går ut på att man bara klickar på de "trevliga" rubrikerna, till exempel allt som handlar om kungahuset eller Hollywood-fruar och undviker allt som innhåller ord som larm, smitta, varning, död och andra otrevligheter. Det fungerar ganska bra, oftast. men förra veckan läste jag att multivitaminer tydligen kan orsaka cancer.. jag undvek vitaminer några dagar efter det!
När jag inte bakat på ett tag hinner ideérna hopa sig i huvudet och jag har hittat två nya roliga baktävlingar som jag planerar att ställa upp i snart! Måste bara bestämma mig vad jag ska baka för något!
God natt!
Ida

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha Ida, det är ärftligt... Moster överväger starkt att sluta åtminstone med en av alla vitaminer jag äter och från säkra källor har jag hört att en annan moster och kusin redan slutat...

Ha det bra!

2010-04-22 @ 09:27:22
Postat av: Mamma

Nu blev jag intresserad. Vilken vitamin pratar ni om?

Kram, kram.

2010-04-22 @ 10:07:01
Postat av: Ida

Folsyra tillskott tror jag att det var! :) Men källan är väl inte alltför tillförlitlig!

2010-04-22 @ 17:38:37
URL: http://idaskaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0