Saffranscheesecake

Hej!
Snart bär det av till skolan men jag tänkte skriva ett litet snabbt inlägg om ett recept på cheesecakebars som jag bakade i förrgår. Jag smaksatte dem med saffran och det blev jättegott!
Saffranscheesecake täckt med chokladganache och ringlad mjölkchoklad!



Sen skärde jag kakan i fina små bars!


Receptet kommer från Bakerella.com som är en amerikansk bakbloggerska med jättemånga roliga recept och ideér. Jag modifierade det litegrann bara och smaksatte med saffran och vanilj istället för bara vanilj. Jag ska ta med kakan till julfika med några kompisar från klassen, får se vad den får för betyg av dem, enligt Robert så var det bland det godaste han ätit men han är ju lite partisk kanske?! ;)

Ida

Kommentarer
Postat av: mamma

Den ser supergod ut! Den måste du baka när du kommer hem. Puss o kram!

2010-12-09 @ 13:31:20
Postat av: meiri

Nämän!!!

det var som tortyr när vi fick ingen recept! :D



Den såg super gott ut!

// meiri

2010-12-09 @ 22:41:09
Postat av: Liz

Ida, du får hela världen om du lägger upp receptet på de här! Gärna med svenska mått om du kan =)

2011-01-02 @ 14:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0