Punktering!

Dagen började med jobb till kl tolv. Sedan skulle jag bara åka hem och plocka upp Robert och vi skulle äntligen få våran efterlängtade hotellfrukost på Plaza. Det gick inte riktigt som vi tänkt oss kan man säga! På väg ner på stan var det en bil som tutade och åkte upp bredvid oss, tydligen så var det punktering på framdäcket :( INTE kul att försöka byta till reservhjulet i nästan 20 minusgrader utan varma kläder med lite halvbra utrustning! Tur att jag inte var själv.. i och för sig hade jag kanske kunnat utnyttja det och be någon vänlig själ om hjälp.. ;) men nu var ju Robert som tur var med och fixade det efter lite om och men och en onödig tur med punkterat däck till OK.
Hotellfrukosten blev till en brunch på REX istället, men det gjorde inte så mycket för deras brunch är fantastiskt god och jag åt nog så att det räckte för både frukost lunch och middag! =) Efter brunchen gick vi lite på stan och när vi var på väg mot bilen upptäckte jag en bröllopsmässa så det blev en snabb sväng dit med vilket resulterade i lite nytt tårtdekorerings-material!
När vi kom hem var vi båda väldigt trötta efter allt tjorv med däckbyte, all mat och allt spring i olika affärer så vi tog en liten tupplur. Det kändes som att jag hade kunnat fortsätta att sova hela natten men tyvärr så jobbar både Robert och jag i natt! Jag har just vinkat av honom och ska själv på jobbet om en timme.
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0