Jobbhelg

Hela helgen har gått åt till jobb, nästan! Igår eftermiddag kväll lagade vi middag hos Erika, en blandning av älg och ren blev det, riktigt lyckat!
Idag när jag kom hem från jobbet har jag städat balkongen och gjort i ordning den så nu kan man sitta där och steka i solen som förhoppningsvis ska skina på oss framöver :) Robert städade lägenheten medans så nu skiner den i alla fall! ;)
Efter städningen har jag bakat lite småkakor och rört ihop en marängsmörkräm som jag länge varit sugen på att prova. Den blev jättegod och fick pryda några muffins som jag hade i frysen (snart börjar förrådet ta slut, då får man baka nya!! ) :


Marängsmörkrämen gjorde jag på rörsocker istället för vanligt så den blev lite beige till färgen. När jag blandade i lite rosa pastafärg blev den vackert gammelrosa!


Fjärilarna och blommorna målade jag med pulverfärger för att matcha med smörkrämen!





Jag blev väldigt nöjd och stolt över resultatet vilket kanske syns på antalet bilder?! ;)



Blommorna ska föreställa körsbärsblommor!


Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, kanske äta en muffins eller två!

Ida

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du Ida, dina muffins blir bara vackrare o vackrare.

Din farfar har förärat dej med en mängd kakformar om du är intresserad. Kramar!

2010-04-12 @ 16:52:17
Postat av: Ida

Tack Mamma! :) Ja, det är klart att jag är intresserad. Det är synd att jag aldrig hann baka några åt Farfar.

2010-04-12 @ 17:55:06
Postat av: Cutecakes-Paulina

tjusiga bilder på dina snygga cuppisar!

2010-05-06 @ 11:18:14
URL: http://cutecakes.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag snubblade in här av en slump och jag måste bara berömma dina fina cupcakes! Dessa tyckte jag var särskilt fina, du har fått till en fantastisk färg på dem!

2010-06-11 @ 13:59:42
URL: http://chokladsockerkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0