Påsk

Så är vi tillbaka i Umeå efter en veckas påsklov i Gällivare, alla var hemma, Jessica från london, Hanna från Oslo och jag och Johan från Umeå :). Påsken började med att mamma fyllde år så hela onsdagen ägnades åt tårtbak med storasyster! Efter åtskilliga timmars knepande och knåpande blev detta resultatet:


En tårta med vaniljbotten, hallonmousse, passionsfrukt, dumlefluff och sugarpaste lock!






Dekorationerna är gjorda i flowerpaste med hjälp av rosutstickare och fjärilsutstickare från squireskitchen.






Den andra tårtan är en med chokladbottnar, pärongrädde, mjölkchokladfluff, sugarpastetäcke och spritsad grädde.





Eftersom det är päron i den skulle vi dekorera den med päronblommor och små päron i flowerpaste, tyvärr blev det lite stressigt så päronblommorna fick bli vita och gula och päronen använde vi aldrig eftersom det skulle skära sig mot den blåa bakgrunden. Jag är ändå nöjd med resultatet! Nu ser jag fram emot att vi ska öppna vårat bageri Anna! ;)


På skärtorsdagen åkte jag och Challi längdskidor ut på träsket och hälsade på hos Jessicas syster en sväng. Sedan bar det upp till afterskin med ett glatt gäng! Kvällen avslutades hos A-K med ost, vin och singstar.
Långfredagen tillbringade vi några timmar i backen, snälla Challi hade med sig utrustning åt både mig och Jessica och efter några försök hade jag lyckats få på mig hennes pjäxor storlek 36 :S Det var helt underbart att vara uppe på dundret igen, nästa år blir det definitivt egen utrustning för min del! Sedan var det middag hos mamma och pappa, förfest hos Ak och utgång på björnis!
Påskafton tillbringade jag med familjen i Appojaure. Vi pimplade, grillade korv och solade på isen. Det var Nisses första pimpeltur men han åkte mest pulka och åt! :) Sen var det återigen förfest hos Ak och utgång på grand! Jag var dock lite trött så det blev en relativt tidig kväll för min del. På påskdagen åkte vi till Appojaure igen denne gången var vi ett större gäng! Solen sken och jag låg mest i solen hela dagen.
Pappa fick en fin harr, just när jag sagt att det inte fanns nå fisk i sjön:
Kusin Linda och Mattias hade med sin skoter så det blev en tur i kälken med Lotta och Tuva i jakt på en backe att åka åkmadrass i. Tyvärr var det flera meter djupsnö (kändes det som) så det gick inte så bra! :)
Annandagen var det dags att säga hej då till Gällivare för den här gången!
Ida



Kommentarer
Postat av: Hanna

men hallå, du glömde någon ;) alla var inte alls hemma ;) ;)

2010-04-07 @ 19:55:30
Postat av: Ida

Hanna, jag har såklart inte glömt dig! :)

2010-04-08 @ 13:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0