Tid!

Nu tänker jag ta mig lite tid för att uppdatera vad som hänt sen sist. Det är inte så mcket egentligen, jag har varit nergrävd i organisationspsykologiboken ett par dagar. Igår var det tenta och jag tror att det gick bra faktiskt :) Om man får säga så, nu kommer jag säker få U bara för att jag sitter här och spekulerar?!
Jag har ju hunnit fylla år också och fått en massa fina gratulationer! Tack! Jag började fira mig själv i söndags och åt sista tårtbiten på onsdag :) Tårtan blev en banantårta för en gångs skull! Eftersom min kära syster inte gillar banan så har det blivit tårtor utan banan de senaste 25 åren, hade nästan glömt bort att man kunde ha banan i tårtor! ;) Men den blev väldigt god, kanske lite väl söt.

Skumbananfluff, vaniljgräddkräm m. mosad banan, sockerkaksbotten,
marängsmörkräm och sugarpaste täcke!


Rosorna är gjorda i flowerpaste och pärlorna med!
Paisleymönstret har jag gjort med hjälp av utstickare från squireskitchen!

Tårtan blev ungefär som jag tänkt mig, men när jag satte dit den första biten svart sugarpaste tyckte jag att det såg jättefult ut, som tur var kom Robert och övertygade mig att det visst skulle bli fint så jag fortsatte och efter många om och men så blev jag nöjd med mönstret! :)
Igår efter tentan såg vi Avatar igen, den är såå bra, kanske lite bättre på 3D bio dock, men det har ju sin charm att man kan ligga under täcket och äta choklad under tiden! ;) Idag är jag ledig och funderar på om jag ska cykla ner på stan efter lunch och köpa en present till mig själv och kanske kika på lite sommarkläder? Det kan vara ganska skönt att gå runt själv i affärer, då får man kolla på vad man vill hur länge man vill i lugn och ro!
Nu väntar rostat bröd med västerbottensost och havregrynsgröt!
Ida



Kommentarer
Postat av: Amanda

Fin tårta

2010-05-01 @ 21:20:00
URL: http://juntunens.blogg.se/
Postat av: Denise[O R D & F O T O] (gör även gratis bloggdesign)

Hej, skulle du kunna vara snäll och rösta på mig här http://conler.se/2010/may/veckans-blogg-finalister.html JAG ÄR NUMMER TVÅ! Skulle bli så himla glad om du gjorde det och då får du en länk och chansen att få 200 besökare till! Rösta gärna en gång per dag, tävligen avslutas på tisdag!

TACK I FÖRHAND!

Ha en underbar kväll

Kram Denise

2010-05-01 @ 21:21:47
URL: http://photobydenise.se
Postat av: Emma

hej!

Fina tårtor!Jag undrar vad du har i skumbananfluffet? Jag ska göra en tårta till en som gillar banan och det lät intressant :)

2011-05-10 @ 20:14:48
Postat av: Ida

tack!



Jag har bara schokladskumbananer och vispgrädde. Kommer inte ihåg exakta delarna, men jag kan tänka mig att det var ca 150-200 g skumbanan till 2dl grädde. Finns säkert nåt recept om du googlar skumbananfluff :) Man klipper skumbananerna i mindre bitar. Värmer grädden het, utan att den börjar koka. Häller grädde över bananerna så att de smälter. Rör till en slät smet, låt stå i kyl över natten. Sedan kan du vispa upp smeten med elvisp tills den blir fluffig. Eftersom det är gelatin i skumbananer så kan smeten vara nästan som en pudding dagen efter, men den går att vispa ändå!



lycka till!

2011-05-18 @ 18:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0