Vårstädning?

Idag klev jag upp relativt tidigt (för att vara jag) och satte igång att tvätta. Sen gick jag och la mig igen och sov till halv tio! ;) Förmiddagen har mest gått åt till att tvätta och rensa i klädkammaren, jag fick en otrolig lust att slänga bort och rensa ut en massa skräp som jag plötsligt hittade överallt! Kan det vara så att våren börjar göra sig påmind?
Efter lunch for jag till skolan där vi förberedde oss inför vårt seminarium imorgon. Vi har också hunnit med att storhandla på coop och jag kom äntligen ihåg att köpa näring till mina gröna vänner ♥, stackarna har fått leva på ljus och vatten in flera år nu! Efter shoppingturen fortsatte min räd denna gång genom skafferiet och nu har jag en hel hylla där jag förvarar alla mina bakattiraljer!
Robert behövde plugga så jag plockade fram mina blomtillverkningsgrejer. Idag fick jag också lust att prova täcka muffins med sugarpaste  vilket resulterade i dessa fantasifulla skapelser (var ju tvungen att täcka alla skavanker med blommor och kristyr) som jag tycker blev jättesöta!
Nu ska jag plocka ihop här i köket, läsa lite inför morgondagen och sedan krypa ner under täcket och se om jag kan hålla mig vaken tills hockeyn börjar (haha) :)
Sov gott!
Ida

Kommentarer
Postat av: simone

Verkligen vackra :D

2010-02-18 @ 11:11:09
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Robert måste bada i muffins ;)

vad fina de med sugarpaste blev :D du är så konstnärlig :)

SAKNAR DIG vännen <3

2010-02-18 @ 13:15:01
Postat av: Mamma

Du måste ta o relaxa också.Fast bakning o städning kan ju ibland vara avstressande.

Kram på dej!

2010-02-18 @ 15:36:29
Postat av: Ida

Tack så mycket! :) Jag blir glad av alla snälla kommentarer!



Mamma: Ja, det är väldigt avslappnande både att baka och att städa helst efter att man suttit i skolan heela dagen och är trött på att tänka :) Sen så känns det ju bra att veta att det inte bara SER fint ut utan att det även är ordning och reda i skåp och lådor!



Kram!!!!

2010-02-18 @ 21:45:41
URL: http://idaskaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0