Blommverkstad!

Efter en ganska lång dag i skolan körde jag ett gympass med Robert på IKSU, det var skönt att få rör lite på sig efter att ha suttit hela dagen! Sedan åt vi middag bestående av tonfisksallad med bulgur och avokado. Avokado passar nog till allt, det kan till och med få en burk tonfisk att verka lockande!
Sedan kände jag mig kreativ så jag plockade fram mitt nyinskaffade blomtillverknings-kit från tartdecor.se.



Det bestod av blomsterutstickar formar (tror jag det heter), en kavel och kavelplatta, ett multiverktyg (eller nåt sånt ;)  ), flowerpaste, gulpasta och pärlemopulver. Sedan har jag skaffat ett jättepraktiskt siliconunderlägg från åhlens. Jag trodde att det skulle vara ganska svårt att arbeta med flowerpaste men den var betydligt mer lätthanterlig och formbar än tex marzipan! Och resultatet blev faktislt bra för att vara första gången. Jag provade att göra några olika sorters fantasiblommor (varav jag råkade förstöra några med en ful orange färg), kallor och två rosor i olika tekniker. Sedan insåg jag att rosbladen på den mindre rosen är vända åt fel håll vilket gör att den ser ut som en korsning mellan påsklilja och ros! =(
Det var i alla fall jättekul att tillverka blommor och det är nog bara fantasin som sätter gränser för vad man kan skapa (plus det faktum att jag snålade och inte beställde fler färger, det ångrar jag nu). Så här blev i alla fall resultatet! (lite stolt) ;) :
Har bjudit hem brudarna på söndagsfika så jag tänkte dekorera muffins med mina fina blommor och servera!
Imorgon börjar jag redan kl 8.15 och går ända till 18.00, vi kommer ha någon slags "internkonferens" hela dagen så jag hoppas på att det blir roliga gruppövningar så att dagen inte känns för lång.
Dax att krypa under täcket, Robert tror nog att jag blivit galen som stått och kavlat blomblad hela kvällen!
Ida

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Ida! Vad fint det blev. du är konstnärlig :D och om robert tror du är galen, så beror det nog bara på att han är avundsjuk som inte får skapa blommor!

KRAM, saknar dig vännen.

2010-01-28 @ 06:10:19
Postat av: Storasyster

De blev ju jättefina, speciellt korsningen mellan ros och påsklilja! (är helt allvarlig!!) Till vår tårta ska jag beställa massa färger så kan vi leka! Vad kul det ska bli! Kram och hälsa Robert!

2010-01-28 @ 09:32:00
Postat av: Ida

Hanna: Det ska bli superskoj nästa helg, har bestämt mig för att åka standby eller sista minuten, tror att det inte ska vara något problem eftersom det går så många flyg på fredag! =)



Anna: Vi ska göra massor av roliga blommor, jag har insett att man kan kavla pasten ännu tunnare så ser det mer ut som riktiga blad! Jag längtar tills vi får sätta igång med tårtan!!! :)



Kram!!

2010-01-28 @ 19:10:37
URL: http://idaskaka.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du kommer säkert kunna åka standby :)

Kul med allt bröllopsfix! LÄNGTAR MASSOR. årets stora händelse 2010!

2010-01-29 @ 06:25:37
Postat av: Gerd

Nu vet du vad du ska bli i ditt nästa liv! Konstnär! Vad duktig du är. Superbra!

2010-01-30 @ 11:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0