Ny vecka..

Nu har det snart gått en vecka sedan förra inlägget men jag har inte riktigt haft ro att skriva. I helgen hade vi det jättemysigt när mamma och pappa var här. Vi sprang på stan och shoppade lite, promenerade runt campus, åt middag på Invito och självklart bjöds det på muffins!

Ovan:Vita rosor mot chokladbakgrund.

Tigermuffins med chokladfrosting och apelsinfrosting! Lite för söta blev de med apelsinfrostingen men själva tigermuffinsen blev jättegoda! Jag modifierade ett recept på Engelsktigerkaka som finns i Annas kakbok. Dekorationerna blev blommor i olika modeller gjorda i flowerpaste och sugarpaste. Jag tänker alltid att jag ska göra alla muffinsen likadana för det ser ju snyggt och stilrent ut, men det slutar alltid med att jag inte kan låta bli att prova olika kombinationer :)
Orange fantasiblommor och gult!


Någon slags lilja!


I veckan har vi haft det ganska lugnt i skolan men jag har jobbat två nätter så tiden har ändå försvunnit på något konstigt vis! Nästa vecka är det tentadags så snart ska jag ta itu med lite plugg inför den. Solen skiner och egentligen hade jag velat ge mig ut i skidspåret , men det får bli någon annan dag! Kanske i helg då vi gör en snabbvisit hem till Gällivare. Jag och Amanda åkte i måndags och äntligen har jag fått till fästvallningen något sånär!
Nu ska jag slita mig från datorn och försöka läsa någon timme! sedan blir det nog fika på Göteborg, gott! :)


Ida


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi kan åka skidor hemma på fredag eller söndagmorgon? lördag ska jag på marknad med farmor, men hinner tidgt på morgonen om du vill?

2010-03-18 @ 06:08:05
Postat av: Ida

Vi kommer nog först på fredag eftermiddag kväll, så kanske söndag i såna fall! Vi rings! Kram :)

2010-03-18 @ 09:28:11
URL: http://idaskaka.blogg.se/
Postat av: Hanna

Blir bra, ring mig när du får tid! jag åker gärna på söndag! Ska vi ta på längden eller utförs?

KRAM :)

2010-03-18 @ 15:39:48
Postat av: Ida

Å, verkar som att jag kanske inte får med mig mina längdskidor! Jag var jättesugen att åka på längden, toppen eller träsket om det är fint väder.. men kan eventuellt låna Eriks, med några tjocksockar borde det ju gå.. :) Men vad tror du om dejt med Anna och Sara någon gång på lördag då?

Kram!

2010-03-18 @ 15:52:24
Postat av: Hanna

Lördag,sen eftermiddag, tidig kväll? fungerar det för er?

2010-03-19 @ 05:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0