Helg igen!

Så var det lördag igen, veckorna rusar iväg! Jag börjar längta till påsk då man får åka hem till Gve, träffa familjen, släkten och vännerna såklart. Förhoppningsvis blir det fint vårväder så att man kan njuta av solen i skidbacken eller ute på isen. :) Just nu njuter jag av solen från mitt köksfönster. Det ser otroligt härligt ut ute men skenet bedrar! Termometern visade minus 17 grader, brrr, så vi har hållit oss inne idag. Men det korta biten till iksu ska vi nog promenera i alla fall eftersom det är träningsdag idag, skönt!
Igår hade vi handledarträff med gruppen och det var intressant. Robert skrev tenta på eftermiddagen så jag for på ålidhems centrum och inhandlade lite av varje för att fira fredagen, bland annat ingredienser till pizza, två semlor och en orkidée. Orkidéen kom i en inte så fin plastkruka men efter att jag lekt lite florist med en fin skål, stenar från grekland och lite annat pynt blev den riktigt fin!
Igår kväll skulle ett gäng från klassen hem till Ylva och Signe på partaj, det var riktigt trevligt och vi hade väldigt roligt! Det är så kul att träffa alla nu när vi är indelade i smågrupper hela tiden. Så mer sånt tack! :) Istället för blommor tog vi med några (hör och häpna) muffins till värdinnorna. Det blev bananchoklad muffins med färskostlimefrosting. Planen var att frostingen skulle bli ljusblå men eftersom den innehåller lite smör för att få den fastare så blev den istället mintgrön! Nästa gång ska jag prova att ha i mer färskost och florsocker och mindre smör. Tyvärr överlevde en inte turen i cykelkorgen.. men så här såg de ut innan!
Nu ska jag fundera på vad vi ska äta till middag och kolla om det går någon bra film på bio ikväll!
Ida

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag får verkligen fundera var du fått dina konstnärliga talanger ifrån. Du är verkligen superduktig!

Kramar på er!

2010-02-20 @ 18:16:08
Postat av: Anton

Ida, är du besatt av muffins? :)

2010-02-22 @ 20:30:14
Postat av: Ida

Ja, det kanske man skulle kunna säga! :) Ni får komma hit någon dag och hjälpa till att äta upp dem!

2010-02-22 @ 22:38:40
URL: http://idaskaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0