Stockholm


I helg har jag besökt Hanna  i Stockholm, vi har pratat hur länge som helst om att jag ska komma och hälsa på och nu blev det äntligen av! Tyvärr kunde inte Pernilla komma vilket var synd, men det får bli en annan gång eftersom hon var mitt uppe i en flytt. Helgen startade med ett besök på söder och the English shop var jag inhandlade lite bakprylar som olika muffinsformar och färgpasta. Sedan hade jag tur eftersom Lotta var ledig så vi hann också ses en sväng. Resten av helgen har jag och Hanna sprungit runt i olika affärer(jag har dragit med Hanna både hit och dit ;))myst med film och godis, ätit libanesisk mat och druckit körsbärsöl, hittat en mobiltelefon och återlämnat den till sin ägare och bara haft det jättetrevligt helt enkelt! Det är så kul att hinna umgås ordentligt (det var nog flera år sedan vi gjorde det sist när vi gick på högstadiet och fortfarande spelade fotboll).

Gårdagen var det full fart i skolan igen, vi hade seminarium där vi presenterade våra påhittade dokusåpor. På kvällen kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att provabaka i ,mina nya muffinsformar:
Det resulterade i vanilj och jordgubbsmuffins med lime och färskostfrosting. Jag hade tänkt baka en variant på morotskaka i muffinsform men eftersom jag tyvärr glömt bort att köpa morötter fick det bli dessa istället:
När man har blivit lite smått manisk och frysen svämmar över av muffins måste man ju bli av med dem på något sätt så imorse dekorerade jag några muffins med blommor i flowerpaste (tillverkade i gårkväll/natt :) ) och tog med till min arbetsgrupp.
Jag har upptäckt att det är jätte svårt att få till fina bilder på mina verk så på önskelistan till min födelsedag står definitivt en systemkamera! ;)
Nu ska jag slå på TV:n och kolla om det finns något roligt program att slötitta på!

Go natt!
/Ida

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag skulle vilja vara i in arbetsgrupp =)

2010-02-10 @ 00:25:32
URL: http://hannamarielle.blogg.se/
Postat av: Gerd

Jag skulle också vilja vara med i en arbetsgrupp!

2010-02-10 @ 12:39:17
Postat av: Mamma

Vilka underbara verk!

Du kanske kan börja extraknäcka på muffinsbak.

Kramar!

2010-02-10 @ 16:26:27
Postat av: Ida

Haha, det finns muffins åt alla! ;)

2010-02-10 @ 20:40:40
URL: http://idaskaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0