Tisdag

Idag känns verkligen som en tisdag.. funderade på en bra rubrik men kom inte på något roligare än tisdag! :) I och för sig är det ju fettisdagen idag och Mattias hade med hembakta semlor till gruppen imorse, de var riktigt goda! Vi blev klara med vårat andra PM till seminariet på torsdag, skönt, undrar om det var semlorna som gjorde susen?! Det betyder sovmorgon imorgon, fast jag har bokat tvättstugan.. jaja, man kan ju alltid krypa under täcket när maskinerna är laddade.
Igår tog jag med muffins till jobbet eftersom kylen började bli full och varken jag eller Robert hade lust att äta oss proppmätta på muffins. Nu undrar nog ni om jag äter muffins varje dag och svaret är ja :) men inte idag för idag blev det ju en semla istället! För er som tycker att muffinsbak verkar vara en trevlig hobby vill jag varna om att det är fruktansvärt beroendeframkallande. Man tänker att "jag ska bara göra den här smaken sen räcker det för ett tag" men rätt vad det är så står man där med frysen full av jordgubbsmuffins, vaniljmuffins, blåbärsmuffins, morotsmuffins, chokladmuffins, nötmuffins..ja ni förstår ju själva! ;) men kul är det!
Robert tittar på OS och jag funderar på om jag ska plocka fram min blomverkstad. Igår blev det tre timmars blomtillverkning på kvällen men resultatet är hemligt än så länge, det ska nog få pryda Roberts födelsedagstårta!
Här kommer i alla fall en bild på muffinsen som jag tog med på jobbet:
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0