Onsdagsmuffins

Nu har det varit dåligt med bloggande och muffinsbakande på ett tag. Främst på grund av allt annat som har tagit upp min tid som skola, jobb, vantstickande och skidåkning. Eftersom det känns som att våren börjat visa sig här har längdskidorna äntligen åkt fram ur klädskrubben och jag tog premiärturen i måndags. Inte lika bakhalt som förra årets första (och enda) skidtur, men jag måste definitivt utöka mina vallningskunskaper. Solen sken i alla fall och det är ju det viktigaste. Nu har jag träningsvärk i ljumskarna, kommer inte ihåg att jag någonsin har haft det förut men uppenbarligen behöver jag träna upp dem litegrann.
Idag innan skolan förberedde jag ett jappfluff gjord på het grädde som man häller över jappen och rör ut så att den smälter. Sedan låter man den stå i kylen ungefär 6-7 timmar och vispar upp den som grädde med elvispen. Detta kan jag starkt rekomendera, går att göra med all sorts choklad och blir jättegott och onyttigt ;) Efter skola och träning har jag tillverkat rosor i flowerpaste och dekorerat några bananchokladmuffins som jag hade i frysen med rosorna och fluffen. Dom försvann på några sekunder men jag hann föreviga dem till bloggen i alla fall! :)
Nu ska jag kolla om Robert är sugen att krypa under täcket och kolla några avsnitt av that 70's show.
Nattinatt
Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0